با ما در ارتباط باشید
5 تا ازبهترین صبحانه های گرم در زمستان

5 تا ازبهترین صبحانه های گرم در زمستان

دسته: اموزشی

صبحانه گرم از نظر طبیعت و از نظر دما در فصل سرد سال انتخاب مناسبی است.

هیچ چیز به اندازه یک صبحانه مقوی و کامل نمی‌تواند شما را سرحال نگه دارد و به شما حسابی انرژی ببخشد. مخصوصا که در زمستان که هوا سرد است،صبحانه گرم باعث می‌شو که روز گرمی را شروع کنید. وقتی صحبت از صبحانه می‌شود، غذاها و خوراکی‌هایی مثل املت، تخم مرغ، نان و پنیر به ذهن ما می‌رسند. ولی شما می‌توانید با کمی تنوع بخشیدن به صبحانه خود، خوراکی خوشمزه و جذاب‌تری را برای خودتان و دیگر اعضای خانواده درست کنید.صبحانه گرم در زمستان.

پس اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که بهترین صبحانه های گرم زمستانی کدامند؟ در ادامه همراه وبلاگ طیب مارکت باشید.

صبحانه های گرم مخصوص فصل زمستان

املت فرانسوی

صبحانه گرم در زمستان

املت فرانسوی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین املت‌های دنیاست و با توجه به نام آن، اصالتی فرانسوی دارد. این املت لذیذ به دلیل طعم و ظاهر خوب، در سرتاسر دنیا پخته می‌شود. با مواد موجود در این دستور می‌توانید یک املت فرانسوی برای 4 نفر تهیه کنید.

طرز تهیه املت فرانسوی

مواد لازم:

  • قارچ: ۲ عدد
  • تخم مرغ: ۶ عدد
  • گوجه فرنگی: ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای: ۱ عدد
  • روغن مایع: به اندازه کافی
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

مراحل تهیه

1-ابتدا گوجه‌ها را بشویید و روی تخته به صورت حلقه‌ای برش دهید. فقط دقت کنید حلقه‌ها خیلی نازک نباشند، چون در حین پخت خرد می‌شوند. سپس فلفل دلمه‌ای را بشویید و حلقه‌ای برش دهید.

2-قارچ‌ها را با دستمال تمیز کنید. در تابه مقداری روغن بریزید، قارچ‌ها را کمی در آن تفت دهید تا نرم و سرخ شوند. سپس فلفل دلمه‌ای و در آخر گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید. مواد سرخ شده را در بشقاب بریزید و کنار بگذارید.

3-تخم مرغ‌ها را در یک شرف بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس روی آن نمک و فلفل بپاشید. روغن را در یک تابه بزرگ (ترجیحا نچسب) بریزید و حرارت را کم کنید تا داغ شود. سپس تخم مرغ‌ها را به روغن اضافه کنید. درب تابه را ببندید تا تخم مرغ‌ها به مدت 2-3 دقیقه به طور یکنواخت بپزند.

4-سپس موادی که کنار گذاشته‌اید. یعنی گوجه فرنگی، قارچ، فلفل دلمه‌ای تفت داده را در نصف دایره تخم مرغ داخل تابه بریزید.

5-نصف دیگر تخم مرغ را روی مواد برگردانید و در ظرف را ببندید تا 2 دقیقه دیگر بپزد. شما می‌توانید از سوسیس و کالباس برای مواد داخل امت استفاده کنید. املت فرانسوی آماده شده است. آن را در بشقاب بگذارید و با نان تازه سرو کنید.

املت توپر تایلندی

بهترین غذا در زمستان

همانطور که گفتیم، اکثر افراد املت گوجه با تخم مرغ را برای صبحانه میل می‌کنند؛ ولی این املت تایلندی را هم حتما امتحان کنید. املت توپر با طعم کمی شیرین و تند، بسیار خوشمزه است.صبحانه گرم در زمستان.

طرز تهیه املت توپر تایلندی

  • تخم مرغ زده شده: ۴ عدد
  • نمک و فلفل: به اندازه لازم
  • روغن مایع: 4 قاشق سوپ خوری
  • پیاز کوچک: ۱ عدد
  • سیر خرد شده: ۲ حبه
  • گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
  • شکر: یک قاشق چایخوری
  • گوجه فرنگی خرد شده: ۲ عدد
  • گشنیز خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز ریز شده: 1 عدد

مراحل تهیه

1-ابتدا یک تابه ترجیحا تفلون و نچسب انتخاب کنید. پیاز و سیر خرد شده را به تابه اضافه کنید و روی حرارت متوسط به مدت 3 تا 4 دقیقه یا تا زمانی که پیاز نرم شود، تفت دهید.

2-گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و پیازها را اضافه کنید و 8-10 دقیقه تفت دهید تا کمی قهوه‌ای شود.

3-وقتی گوشت کمی پخت، نمک و فلفل، شکر و گوجه فرنگی را اضافه کنید. حرارت اجاق را کم کنید و اجازه دهید گوشت با آب گوجه بپزد و غلیظ شود. گشنیز و فلفل قرمز را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و گوشت را در ظرفی قرار دهید تا گرم بماند. برای تهیه املت، تخم مرغ‌ها را در یک ظرف عمیق بشکنید.

4-روغن را در یک تابه نچسب گرم کنید. نیمی از مخلوط تخم مرغ را داخل روغن داغ بریزید و بلافاصله تابه را بچرخانید تا تخم مرغ به صورت یک لایه نازک روی سطح تابه قرار گیرد. اجازه دهید تخم مرغ‌ها یک لایه نازک روی سطح تابه تشکیل دهند.

5-در را ببندید و تخم مرغ را روی شعله متوسط اجاق گاز بگذارید تا کف آن طلایی شود. سپس نیمی از مخلوط گوشت را در مرکز لایه تخم مرغ ریخته و با قاشق و چنگال لبه‌های آن را روی گوشت تا کنید تا بقچه مربعی شکل شود.

6-املت رول شده را به ظرف سرو منتقل کنید و این مراحل را با باقیمانده مخلوط تخم مرغ و گوشت تکرار کنید.

عدسی، صبحانه گرم آبکی

صبحانه گرم در زمستان

بدون شک، عدسی یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین انواع صبحانه گرم محسوب می‌شود که فواید زیادی برای بدن دارد. عدس سرشار از فیبرهای محلول در آب است. این نوع فیبر برای سلامت بدن به ویژه دستگاه گوارش مزایای فراوانی دارد و برای رفع یبوست بسیار مفید است. اگر کلسترول شما بالاست و دلتان می‌خواهد یک صبحانه کم چرب بخورید، عدسی بهترین گزینه است. زیرا نه تنها چرب نیست، بلکه در کاهش کلسترول نیز تاثیر می‌گذارد. در ضمن خوردن عدسی برای صبحانه به بزرگسالان و کودکانی که دچار کم خونی هستند، کمک می‌کند تا زودتر بهبود پیدا کنند. زیرا سرشار از آهن است باعث تولید گلبول قرمز می‌شود. علاوه بر تمامی این مزایا، عدسی بسیار کم هزینه است و دستور تهیه ساده‌ای دارد.صبحانه گرم در زمستان.

طرز تهیه عدسی برای صبحانه

مواد لازم

  • عدس: ۲پیمانه
  • سیب زمینی: ۱عدد
  • نمک و فلفل و زرد چوبه: به مقدار لازم
  • روغن: ۱ قاشق غذا خوری
  • رب: ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز و سیر: ۱ عدد

مراحل تهیه

1-برای تهیه خوراک عدس ابتدا عدس را بشویید و به مدت 2 ساعت در آب خیس کنید.

2-پیاز و سیر را خرد کرده و در روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید.

3-سیب زمینی را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس رب را اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود.

4-عدس را به قابلمه اضافه کنید و کمی هم بزنید و بگذارید کاملا بپزد. (اگر نمی‌خواهید سیب زمینی اضافه کنید، می‌توانید به جای آن از یک قاشق غذاخوری آرد استفاده کنید.)

5-در صورت تمایل می‌توانید از قارچ خرد شده نیز استفاده کنید. هنگام سرو بر اساس سلیقه خود، آبلیمو، روغن زیتون و میزان بیشتری فلفل هم به کار ببرید.

کرپ فرانسوی با موز و توت فرنگی

صبحانه گرم در زمستان

کرپ یکی از خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی است. البته کرپ‌ها انواع مختلفی دارد که هم به عنوان دسر و هم به عنوان غذای اصلی سرو می‌شود. معمولا برای صبحانه کرپ شیرین را تهیه می‌کنند که در ادامه طرز تهیه آن را توضیح می‌دهیم.صبحانه گرم در زمستان سرد گرگان.

طرز تهیه کرپ فرانسوی با موز و توت فرنگی

1-تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن بزنید تا کاملا کف کند و کرم رنگ شود. سپس روغن مایع را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

2-شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود. آرد الک شده را اضافه کرده و مخلوط کنید.

3- به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط کاملا یکدست شود و گلوله‌های خمیر داخل آن نباشد.

4-داخل تابه را با قلمو کمی چرب کنید و آن را روی حرارت قرار دهید. مخلوط کرپ را داخل تابه بریزید و تابه را بچرخانید تا مواد کاملا پخش شوند.

5-ضخامت کرپ نباید زیاد باشد. وقتی کرپ خودش را گرفت شد، سطح آن مات و کناره‌ها کمی طلایی شد، می‌توانید آن را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد. به همیت ترتیب باقی مواد را هم درست کنید.

فروشگاه اینترنتی طیب مارکت

دیدگاه خودرا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *